Menü
Telefonszám
Kapcsolat
Mobil gumis: Mire figyeljünk?

2019. december 17, kedd 16:19

Mobil gumis: Mire figyeljünk?

Mindenképpen érdemes biztonságos helyet választani, és megtenni a szokásos kiegészítő intézkedéseket, mint láthatósági mellény, elakadás jelző és háromszög használata. Majd ezután az alábbi módon kezdheti meg a gumicserét.

  • Soha ne kezdejen kerékcserét lejtős valamint földes, puha talajon ha egy mód van rá.
  • Húzza be a kéziféket és tegye sebességbe (automata sebességváltó esetén kapcsolja P "parkolózár" állásba) a járműt.
  • Szedje le a dísztárcsát, majd lazítsa meg a csavarokat. A kerékkulcs segítségével kezdje a kerekek csavarjait az óramutató járásának ellentétes irányában csavarni.
  • Ezután helyezze a kézi emelőt egyenesen, a kerékhez legközebb eső "kerékrésbe". 
  • Emelje a járműt addig míg a kerék annyira elemelkedik a talajtól, hogy a defektes gumit le tudja emelni. Figyeljen arra is, hogy a felkerülő felfújt gumiabroncs beférjen majd a helyére!
  • Csavarja ki teljesen a csavarokat, majd tegye a defektes kereket a jármű alá. Ezzel megakadályozhatja, hogy (emelő valamiért megadná magát) az autójában nagyobb kár keltkezzen.
  • Helyezze fel a pótkereket a tengelyre és koppanásig húzza meg a csavarokat.
  • Majd húzza meg a kerékcsavarokat a keresztkulccsal a megfelelő sorrendben.
  • Ha készen vagyunk lassan eresszük le a járművet a talajra, tegye vissza a disztárcsákat is.
  • Fontos, hogy 50 km megtétele után, ne felejtsék el újból ellenőrizni a kerékcsavarok meghúzását!

Tudnia kell, hogy ha pótkereket használt, az nem hosszútávú használatra lett tervezve, ezért a gumi javíttatásáról mihamarabb gondoskodjék. Hívjon bizalommal minket!

Szezonális gumicsere 

Sokan úgy gondolják, hogy amelyik gumiabroncs jó a téli csúszós utakon, az megfelel a nyári időszakban is. Ez azonban nagy tévedés! A téli gumiabroncs hasonlóan kedvezőtlenül viselkedik nyáron, mint fordítva.

Ezért fontos, hogy ne halogassuk el a szezonális gumicseréket, hiszen az abroncsváltás legfontosabb teendő a téli-nyári időszakok kezdetén. Egyik tipusú guminak sem tesz jót , ha nem a megfeleő körülmények között használjuk őket. A határérték mindkét esetben, tartósan 7 fok alatti vagy feletti hőmérséklet. Ha nem cseréljük át időben a kerekre a megfeleő gumit, az rosszabb irányíthatóságot, fékezhetőséget eredményezhet.

A gumi abroncsok kopására és minimális profilmélységére nem csak a tavaszi és őszi gumi szenzonban érdemes odafigyelni. Jó ha tudjuk, hogy míg a nyári gumiabroncsoknál 1,6 mm addig a téli gumiknál legalább 4 mm kell hogy legyen a mélység.

Szinte minden gumiabroncson van már ugynevezett profilmélységjelző (TWI − Treadwear Indicator). Ez jól látható valamelyik szélesebb, vízelvezető csatornában. Ha a körülötte lévő mintázat erre a szintre kopott, akkor a gumi megérett a cserére. 

Elvárások még a megfeleő gumikkal szemben:

  • mind a 4 keréken a gumiknak egyforma méretűnek, szerkezetűnek kell lennie 
  • tengelyenként megegyező mintázatú legyen
  • az egyenletes kopás érdekében érdemes az abroncsokat megcserélni 5000 és 10000 kilométer között
  • időszakosan ellenőrizzük a gumonyomást is

Milyen gumit válasszak?

A gumiabroncsot nagykereskedésben is négyesével lehet jó áron vásárolni, sajnos akkor sem mindig van rá kedvezmény. Így sajnos azt sem várhatjuk el a gumiabroncsokat áruló kereskedőktől, hogy adjanak nekünk kedvezményt. Néhány gumis nem hogy „mennyiségi” kedvezményt nem ad, hanem inkább felárat számol fel a kettesével, vagy pláne egyesével vásárolni kívánt gumira. Gumi vásárláskor sajnos legtöbbször a fő szempont az ár és nem a minőség .

Természetesen mi megértjük nem mindenki pénztárcája egyforma, ilyenkor érdemes elolvasni több cikket is , hogy ár-érték arányban milyen abroncs az autónk illetve az időjárási körülményeknek a megfelelőbb. Az akciók során arra is érdemes oda figyelni, hogy a megvásárolni kívánt gumiabroncs mikori gyártású. Senki sem szeret öreg gumit venni, legfeljebb ha az alacsonyabb árért elfogadja a régebbi gyártás tényét. Egy régebbi gyártású gumi megvásárlásakor mérhető minőségi romlással kell számolnunk. A fékhatás a régebbi gumiknál csúszós utakon 5-10 % - kal meghosszabbodik. 

A helytelenül tárolt gumigarnitúra legalább olyan veszélyes, mint az abroncs magas kora vagy azok alacsony profilmélysége.

Vásárláskor vegyük figyelembe a gépjármű gyártójának előírásait, ajánlásait. Először is figyeljünk a gumiabroncs ajánlott méretére, terhelhetőségére, a gumiabroncs oldalfalán található jelzésekre, indexekre.

Jelölések a gumiabroncson

Méret jelölése

  • 205/55 R 15
  • 205: az abroncs szélessége mm-ben
  • 55: a gumi szélességének és oldalfal-magasságának aránya %-ban
  • R: radiál szerkezetű abroncs
  • 15: a felni átmérője col-ban ( 1 col = 25,4 mm

Gumiabroncs gyártási ideje

A DOT szám utolsó 4 karaktere árulja el a gyártás időpontját. Ebből az utolsó 4 számjegyből az első kettő a gyártási év adott hetét, a második kettő a gyártási évet jelöli a gumikon.

(DOT: Department of Transportation, amerikai szabványnak is megfelelő)

© 2019 gurulogumiszerviz.hu | Az oldalon található anyagok kizárólag a szerző hozzájárulásával és a forrás megjelölésével használhatóak fel.